Podczas gdy wszyscy szykują się już na premierę nowego Defendera, Land Rover sprawił niespodziankę właścicielom jego poprzednika, przygotowując kilka zestawów tuningowych inspirowanych limitowaną serią Defendera Works V8, która została zaprojektowana z okazji 70-lecia marki. Oferta dotyczy wersji 90 i 110 produkowanych w latach 1994-2016.
Kierownictwu Land Rovera nie uszło uwadze ogromne zainteresowanie, z jakim w ubiegłym roku spotkał się Defender Works V8. Ponieważ część zastosowanych w nich rozwiązań znacząco poprawiających prowadzenie, zawieszenie i osiągi stanowiły swego rodzaju „pakiety” modyfikacji sygnowane przez dział Land Rover Classic, producent postanowił je oficjalnie wypuścić na rynek i... trochę przy tym zarobić.
Najtańsza w zakupie jest efektowna, 18-calowa felga Sawtooth, którą można nabyć za 432 funtów. Komplet złożony z pięciu felg stanowi wydatek 2160 funtów, a jeśli dodamy do tego opony, cena urośnie do 4068 funtów. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/nadwozie/felgi.html)
Właściciele Defenderów wyprodukowanych po 2007 roku mogą zamówić pakiet zmodernizowanego zawieszenia, który poprawia komfort podróży i dynamikę jazdy. W cenie 1800-2250 funtów otrzymujemy m.in. sprężyny o zmienionej charakterystyce pracy, amortyzatory, stabilizatory i tuleje. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/zawieszenie-i-mosty/zawieszenie.html)
Znacznie więcej, bo prawie 10 tysięcy funtów kosztuje pakiet „jezdny” – Defender Handling Upgrade Kit – w skład którego wchodzą kompletne hamulce, felgi Sawtooth i zawieszenie po tuningu. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/hamulce.html)
Za 17 tysięcy funtów fachowcy z LR Classic są gotowi podjąć się przeistoczenia seryjnego Defendera w wersję Works V8. Obok wyżej wymienionych modyfikacji obejmujących koła, zawieszenie czy hamulce, samochód zostaje wyposażony w sportowe opony oraz otrzymuje dodatkowy zastrzyk koni mechanicznych. Standardowy silnik 2.2 TDCi zyskuje prawie 40 KM, mogąc w rezultacie pochwalić się mocą 160 KM i momentem obrotowym 463 Nm, zachowując przy tym standardy Euro 5. Ponadto auto otrzymuje indywidualne oznakę, a jego właściciel – certyfikat.
Podstawowe pakiety zmian można zamówić i zamontować u lokalnych dilerów Land Rovera. Całościową przebudowę, która kryje się za nazwą Defender Classic Works Upgrade Kit, wykonać można wyłącznie w fabrykach należących do Land Rover Classic – w Coventry lub Essen. Prościej zaglądnąć do Wieliczki, gdzie podobny tuning można zlecić ekipie Land Serwisu, która – jeśli jest taka potrzeba – może w ramach Defender Factory odbudować Defendera nawet „od zera”.