Premiera rynkowa nowego Land Rovera Defendera 2020 nie mogła przejść niezauważona przez producentów akcesoriów i części tuningowych. Południowoafrykański Front Runner zaprojektował i wprowadził do swej oferty ekspedycyjny bagażnik dachowy przystosowany do modelu nowego Defendera 110.
Front Runner to firma z RPA o ponad 30-letniej tradycji specjalizująca się w produkcji wyposażenia ekspedycyjnego. Uśmiercenie klasycznego Defendera z pewnością nie została przez nią przyjęte z radością, ale w myśl zasady, że życie nie znosi pustki, szybko zajęła się przygotowywaniem osprzętu dla jego następcy. Wyprawowy bagażnik zapoczątkowuje całą gamę akcesoriów, którymi z pewnością zainteresują się nabywcy nowych Land Roverów.
Smukła konstrukcja, która zaliczyła już 100 tysięcy testowych kilometrów, nie psuje aparycji Defendera, a wręcz przeciwnie – dodaje mu charakteru i fasonu. Platforma nośna wykonana jest z aluminium T6, a system mocowania ze stali nierdzewnej 3CR12. Projektanci unikali jak ognia plastiku ani innych materiałów, które mogłyby ulec zniszczeniu wskutek działania wymagających warunków atmosferycznych. Obciążenie statyczne wyliczone zostało na 335 kilogramów, a więc przewyższa nawet zalecenia Land Rovera, który w instrukcji dla Defendera informuje o 300-kilogramowej nośności dachu. Sam bagażnik waży zaledwie 35 kilogramów, dzięki czemu jedna osoba bez kłopotu może samodzielnie go zamontować lub – na okres gdy nie planuje dalekich wyjazdów – zdemontować. Rozmieszczenie uchwytów zostało przystosowane do zaprojektowanych przez producenta auta punktów, przez co nie wymaga dodatkowych nawierceń. Sam system mocowania jest opatentowany i nie ma prawa zawieść nawet w ekstremalnych warunkach terenowych.
Front Runner posiada w swej ofercie ponad 55 kompatybilnych akcesoriów służących do mocowania i zabezpieczania bagażu zarówno na czas dalekich eskapad, jak i weekendowych wycieczek. Dokupić można również m.in. owiewkę czołową zmniejszającą opór aerodynamiczny oraz plandekę kempingową rozwijaną z boku auta na czas dłuższego postoju na łonie natury.
– Od 25 lat wymyślamy i projektujemy modułowe bagażniki dachowe dla Land Rovera Defendera – mówi Stanley Illman, założyciel i szef Front Runnera. – Poszukiwaliśmy granic jego wytrzymałości, pokonując setki tysięcy mil w ekstremalnie ciężkim terenie. To nasz standard, że produkt wypuszczamy na rynek w momencie, gdy jesteśmy go w 100% pewni.