Całkowicie Nowy Range Rover - specyfikacja techniczna

  3,0L V6 Diesel 4,4L V8 Diesel 5,0L V8 Benzynowy 5,0L Supercharged V8 Benzynowy
Wysokość (mm) 1835
Szerokość lusterka złożone / lusterka rozłożone (mm) 1983 / 2073
Długość (mm) 4999
Rozstaw osi mm 2922
Rozstaw kół przy ziemi (mm) 1690 / 1683
Kąt najazdu (stopnie) 26,0 (standard)
34,7 (off-road)
Kąt zjazdu (stopnie) 24,6 (standard)
29,6 (off-road)
Kąt rampowy (stopnie) 20,1 (standard)
28,3 (off-road)
Głębokość brodzenia (mm) 900
Średnica zawracania (m) 12.3
Współczynnik oporu powietrza 0,34 0,35 0,35 0,36
Waga pojazdu od (kg) 2160 2360 2200 2330
Pojemność przestrzeni bagażowej
  • Za drugim rzędem siedzeń
  • Za pierwszym rzędem
  • Pod osłoną bagażnika

909
2030
550
Przednie zawieszenie Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response
Tylne zawieszenie Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response. Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response Pneumatyczne zawieszenie/ adaptacyjne tłumienie oraz Dynamic Response
Układ hamulcowy mm Przód – 380 mm tarcze wentylowane disc front / Tył - 365mm tarcze wentylowane
Układ kierowniczy Zębatkowy, elektrycznie wspomagany
Typ silnika Montowany wzdłużnie, V6, 24 zawory, dwie sekwencyjne turbosprężarki Montowany wzdłużnie, V8, 24 zawory, dwie sekwencyjne turbosprężarki Montowany wzdłużnie, V8, 32 zawory, Quad cam DIVCT (Dual Independent Variable Cam Timing) Montowany wzdłużnie, V8, 32 zawory, Quad cam DIVCT (Dual Independent Variable Cam Timing)
Układ napędowy Stały napęd na cztery koła, centralny dyferencjał, opcjonalny tylny dyferencjał
Pojemność silnika (cm3) 2993 4367 4999,7 4999,7
Średnica tłoka/skok tłoka (mm) 84,0 / 90,0 84,0 / 98,5 92,5 / 93,0 92,5 / 93,0
Stopień sprężania 16,1 16,1 +/- 0,5 11,5 9,5
Moc maksymalna w KM (kW) 258 (190) 339 (250) 375 (276) 510 (375)
Prędkość obrotowa silnika przy mocy maksymalnej (obr/min) 4000 3500 6500 6000-6500
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 600 700 510 625
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnym momencie obrotowym (obr/min) 2000 1750-3000 3500 2500-5500
Skrzynia biegów ZF 8HP70 8 biegowa, automatyczna ZF 8HP70 8 biegowa, automatyczna ZF 8HP70 8 biegowa, automatyczna ZF 8HP70 8 biegowa, automatyczna
Norma emisji EU5 EU5 EU4 EU5
Emisja CO2 (g/cm3) 196 229 299 322
Zużycie paliwa cykl miejski/pozamiejski/mieszany (l/100km) 8,5 /7,0 /7,5 11,5 /7,6 /8,7 18,0 /9,5 /12,8 20,6 /9,9 /13,8
Pojemność zbiornika paliwa 85 105 105 105
Zasięg zbiornika paliwa (km) 1149 1215 835 776
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,9 6,9 6,8 5,4
Prędkość maksymalna (km/h) 210 215 210 225 (250-opt)

Rewolucyjne rozwiązania w nowym Range Roverze
Nowy Range Rover - Fakty i liczby
Najważniejsze cechy czwartej generacji Range Rovera
Nowy Range Rover już jesienią 2012 roku

źródło: landrover.pl