Chelsea Truck Company Land Rover Defender Big Foot Edition, czyli Defender na sterydach

Prawdopodobnie nie ma szybszego sposobu na podbudowanie off-roadowego ego od założenia większych, terenowych opon - takich jak 37-calowe eMTeki Maxxis Trepador. Dla angielskich specjalistów z firmy Chelsea Truck Company wymiana ogumienia stanowiła jednak tylko wstęp do kompleksowej akcji doposażeniowej Defendera w wersji pickup. Gotowy samochód jest równie niezwykły jak jak jego oficjalna nazwa, która wydaje się nie mieć końca: Chelsea Truck Company Land Rover Defender Big Foot Edition.

Spektakularne Maxxisy założone zostały na stalowe felgi (z beadlockami) w rozmiarze 16x10 pomalowane efektownym, czarnym lakierem o satynowym połysku. 37-calowe laczki nie zmieściłyby się bez przeróbek pod nadkolami nawet takiego auta jak Defender, dlatego konieczne stało się wyliftowanie zawieszenia o 5 cali, jak również zastosowanie nowych amortyzatorów (z regulacją twardości) i sprężyn (Zobacz także: Zestaw zawieszenia Terrafirma Extreme +5'' (z wahaczami/dyslokatorami) - Defender 110/130). Ponadwymiarowe koła wymusiły także montaż „nadmuchanych” błotników ze zintegrowanymi wlotami powietrza, które przymocowano do karoserii wkrętami podkreślającymi atletyczny charakter auta.

Marsowa mina Defendera jest również zasługą nowego zderzaka przedniego, na którym osadzono wyciągarkę oraz masywny grill chroniący przód pojazdu. Dodatkową zbroję otrzymały także miska olejowa oraz progi, pod które można teraz bez wahania podstawić hi-lifta. Układ wydechowy wzbogacił się o podwójny tłumik, osłony i rury wykonane ze stali nierdzewnej. Na dachu zamontowany został praktyczny bagażnik, do którego przymocowano dodatkowe reflektory wysokiej rozdzielczości (Zobacz także: Bagażnik dachowy Defender 90 (2000 x 1400 x 180 mm / 18,5 kg)).

Z wojowniczym wyglądem zewnętrznym Defendera Big Foot Edition stoi w kontraście jego ekskluzywne wnętrze schowane za przyciemnionymi oknami i wypełnione licznymi elementami wykonanymi ręcznie na zamówienie. Dwa przednie fotele kubełkowe oraz tylna kanapa obita została niebieską, skórzano-tweedową tapicerką. Skóra pojawiła się także na podsufitce i centralnej konsoli, zaś tweed przyozdobił wewnętrzną stronę drzwi. Całości dopełniają skórzana kierownica, aluminiowe, sportowe pedały i gustowny zegar umieszczony na środku deski rozdzielczej. Ponadto do dyspozycji kierowcy i pasażerów oddano wysokiej klasy systemy: nagłośnienia i nawigacyjny.

Chelsea Truck Company Land Rover Defender Big Foot Edition, za którego projektem stoi znana firma tuningowa A Kahn Design założona w 2003 roku przez Afzala Kahna (The Chelsea Truck Company stanowi jeden z jej oddziałów), wyceniony został na blisko 125 tysięcy funtów. Połowę tej kwoty stanowi koszt przebudowy i części wykorzystanych podczas tuningu.

fot. Chelsea Truck Company