Land Rover oferuje fabryczny tuning Defendera

Podczas gdy wszyscy szykują się już na premierę nowego Defendera, Land Rover sprawił niespodziankę właścicielom jego poprzednika, przygotowując kilka zestawów tuningowych inspirowanych limitowaną serią Defendera Works V8, która została zaprojektowana z okazji 70-lecia marki. Oferta dotyczy wersji 90 i 110 produkowanych w latach 1994-2016.


Kierownictwu Land Rovera nie uszło uwadze ogromne zainteresowanie, z jakim w ubiegłym roku spotkał się Defender Works V8. Ponieważ część zastosowanych w nich rozwiązań znacząco poprawiających prowadzenie, zawieszenie i osiągi stanowiły swego rodzaju „pakiety” modyfikacji sygnowane przez dział Land Rover Classic, producent postanowił je oficjalnie wypuścić na rynek i... trochę przy tym zarobić.


Najtańsza w zakupie jest efektowna, 18-calowa felga Sawtooth, którą można nabyć za 432 funtów. Komplet złożony z pięciu felg stanowi wydatek 2160 funtów, a jeśli dodamy do tego opony, cena urośnie do 4068 funtów. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/nadwozie/felgi.html)


Właściciele Defenderów wyprodukowanych po 2007 roku mogą zamówić pakiet zmodernizowanego zawieszenia, który poprawia komfort podróży i dynamikę jazdy. W cenie 1800-2250 funtów otrzymujemy m.in. sprężyny o zmienionej charakterystyce pracy, amortyzatory, stabilizatory i tuleje. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/zawieszenie-i-mosty/zawieszenie.html)


Znacznie więcej, bo prawie 10 tysięcy funtów kosztuje pakiet „jezdny” – Defender Handling Upgrade Kit – w skład którego wchodzą kompletne hamulce, felgi Sawtooth i zawieszenie po tuningu. (porównaj z ofertą British Garage: czesci.lr.pl/sklep/hamulce.html)


Za 17 tysięcy funtów fachowcy z LR Classic są gotowi podjąć się przeistoczenia seryjnego Defendera w wersję Works V8. Obok wyżej wymienionych modyfikacji obejmujących koła, zawieszenie czy hamulce, samochód zostaje wyposażony w sportowe opony oraz otrzymuje dodatkowy zastrzyk koni mechanicznych. Standardowy silnik 2.2 TDCi zyskuje prawie 40 KM, mogąc w rezultacie pochwalić się mocą 160 KM i momentem obrotowym 463 Nm, zachowując przy tym standardy Euro 5. Ponadto auto otrzymuje indywidualne oznakę, a jego właściciel – certyfikat.


Podstawowe pakiety zmian można zamówić i zamontować u lokalnych dilerów Land Rovera. Całościową przebudowę, która kryje się za nazwą Defender Classic Works Upgrade Kit, wykonać można wyłącznie w fabrykach należących do Land Rover Classic – w Coventry lub Essen. Prościej zaglądnąć do Wieliczki, gdzie podobny tuning można zlecić ekipie Land Serwisu, która – jeśli jest taka potrzeba – może w ramach Defender Factory odbudować Defendera nawet „od zera”.