Premiera nowego Jaguara XFR-S

Na Los Angeles Auto Show 2012 Jaguar zaprezentował najmocniejszą wersję popularnego modelu XF, należącą do sportowej linii R-S, z silnikiem o mocy 550 KM. Jaguar XFR-S to kontynuacja tradycji marki w zakresie tworzenia samochodów sportowych.

W wyniku pracy zespołu specjalistów z jednostki ETO (Engineered To Order), działu Rozwoju Produktu Jaguara powstała najbardziej elastyczna, sportowa oraz wydajna wersja wielokrotnie nagradzanej i uznanej limuzyny Jaguara XF. Nowy Jaguar XFR-S łączy w sobie innowacyjne rozwiązania technologiczne zarówno z modelu XKR-S, jak i całkowicie nowego, dwumiejscowego samochodu sportowego F-Type.

„Sportowy charakter jest widoczny we wszystkich limuzynach marki Jaguar. Rozszerzenie modelu XF o symbol R-S sprawiło, że powstał ekscytujący samochód oferujący kombinację technologicznych innowacji, imponujących osiągów, charakterystycznej linii projektowania i udoskonalonej wydajności, które zadowolą nawet najbardziej wymagających kierowców" - powiedziała Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa nowego Jaguara XFR-S oferuje ekstremalną wydajność. 5,0-litrowy silnik benzynowy V8 z doładowaniem zastosowany został wcześniej w modelu XFR, jednak Jaguarze XFR-S w porównaniu z XFR, moc została zwiększona do 550 KM i 680 Nm. Wzrost ten osiągnięto dzięki zmianom układu sterowania silnika oraz optymalizacji przepływu powietrza. Jaguar XFR-S został wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów uzupełnioną o system „QuickShift", opracowany przez Jaguara do modelu F-Type, dzięki czemu uzyskano znaczącą poprawę osiągów. Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 300 km/h.

W nowej sportowej wersji Jaguara XF zwrócono szczególną uwagę na aerodynamikę. Dodatkowe elementy usprawniające przepływ powietrza poprawiły docisk samochodu o 68%. Zastosowane zmiany sylwetki wprowadziły także wyraźnie drapieżny wygląd, począwszy od głębszego przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza, dolnych łopatek pionowych po wykorzystanie w wykończeniu nadwozia włókna węglowego.

Dla podkreślenia sportowego wnętrza samochodu Jaguar XFR-S otrzymał unikalne 20-calowe lekkie felgi „Varuna", szersze z przodu, węższe z tyłu, ze specjalnie opracowanymi oponami Pirelli, które zwiększyły przyczepność oraz stabilność samochodu. Co więcej, liczne zmiany zawieszenia, zwiększyły sztywność boczną o 30% oraz zaowocowały większą precyzją prowadzenia i szybkością reakcji.

Charakter samochodu został podkreślony paletą technicznych materiałów użytych we wnętrzu. Fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą oraz włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium, charakterystyczne dla linii R-S. Wyjątkowy charakter zapewnia także szeroki wybór kontrastowych kolorów szwów tapicerki oraz ozdobna linia na desce rozdzielczej, fotelach i drzwiach, dostosowana do lakieru zewnętrznego.

Specyfikacja techniczna Jaguara XFR-S:
Silnik5,0-litrowy V8 z doładowaniem, benzynowy
Pojemność (cl)5000
Moc (KM)550
Moc (kW)405
Maksymalny moment obrotowy (Nm)680
Skrzynia biegówOśmiobiegowa, automatyczna z funkcją Quickshift
Inteligentny System Stop/StartTak
Przyspieszenie 0-100km/h 4,6 sekundy
Prędkość maksymalna (km/h)300 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100km)11.6
Emisja CO2 (g/km)270

źródło: jaguar.pl