Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu

Całkowicie Nowy Range Rover, po raz pierwszy poza Wielką Brytanią został zaprezentowany na stoisku Land Rovera na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu. Nowa odsłona kultowego modelu to pierwszy na świecie SUV z lekkim nadwoziem wykonanym w całości z aluminium, lżejszym o 39% w porównaniu do poprzedniej konstrukcji.

Na stoisku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu zademonstrowano dwie wersje Range Rovera – Vogue oraz Autobiography, a także wszystkie wersje silnikowe – dostępną po raz pierwszy w Range Roverze jednostkę napędową 3,0 l TDV6 o mocy 258KM, 4,4 l SDV8 produkującą 339KM oraz doładowaną o pojemności 5,0 l LR-V8o imponującej mocy 510KM. Wszystkie silniki współpracują z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów. Zaprezentowane zostały także nowe opcje wyposażenia z panoramicznym i kontrastowym dachem. Na stoisku pojawiła się również specjalna, limitowana edycja z 1990 roku dwudrzwiowego Range Rovera CSK, dla uwidocznienia zmian, jakie zaszły w kultowym modelu w ciągu 42 lat jego produkcji.

Czwarta wersja flagowego Range Rovera oferuje wyższy poziom luksusu podróżowania i wzmocnioną wydajność jazdy w każdym terenie. Zaprojektowany i skonstruowany w centrach rozwojowych w Wielkiej Brytanii, Range Rover będzie produkowany w unowocześnionej fabryce w Solihull w dziale zajmującym się m.in. zaawansowanymi konstrukcjami z aluminium.

Range Rover to wizytówka marki Land Rover i jest prawdziwym brytyjskim sukcesem, zaprojektowanym i skonstruowanym w Wielkiej Brytanii. Gdy pytaliśmy naszych klientów, co chcieliby zmienić w Range Roverze odpowiadali nam, aby nic nie zmieniać, po prostu zrobić to co jest, ale jeszcze lepiej. Postanowiliśmy zatem nie tworzyć luksusowego SUVa, a zaprojektować najlepszy na świecie samochódluksusowy" – powiedział John Edwards, Land Rover Global Brand Director.

Całkowicie nowy Range Rover ma odświeżony, elegancki kształt, a linie nadwozia utrzymują niepowtarzalny charakter marki. Luksusowe wnętrze także uzyskało bardziej nowoczesny wyraz. Do wykończenia kabiny zastosowano najwyższej jakości surowce i skóry licowe.

Wśród wiodących w branży innowacji zastosowanych w nowym Range Roverze na uwagę zasługuje nowa generacja opracowanego przez Land Rovera i wielokrotnie nagradzanego Terrain Response® 2, czyli systemu, który analizuje aktualne warunki jazdy i automatycznie wybiera najbardziej odpowiednie ustawienia pojazdu.

Wyjątkowo mocna, nowa, aluminiowa konstrukcja pozwoliła na poprawę możliwości jezdnych w terenie, głębokość brodzenia Range Rovera wzrosła do 900mm oraz umożliwiła umocnienie pozycji najlepszego w swojej klasie pojazdu holującego przyczepę o masie do 3.500 kg. Obniżenie wagi samochodu miało także wpływ na zwiększenie wydajności oraz poprawę osiągów nowego Range Rovera. Wersja 510-konna z 5-litrowym silnikiem LR-V8 Supercharged przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy, czyli o 0,8 sekundy mniej niż poprzedni model, a zużycie paliwa spada aż o 9%.

Nowa konstrukcja umożliwiła wprowadzenie lżejszej jednostki napędowej TDV6 o pojemności 3,0 l, zastępującej poprzedni 4,4-litrowy TDV8. Range Rover w tej wersji silnikowej jest lżejszy o 420 kg, oferuje 22% redukcję zużycia paliwa (do 7,5 l/100 km) i emisji CO2 do poziomu 196 g/km. Zaangażowanie Land Rovera w ekologię będzie jeszcze wzmocnione w 2013 roku razem z wprowadzeniem wysokiej wydajności modelu hybrydowego Diesla z emisją CO2 wynoszącą 169g/km.

Na wnętrze nowego Range Rovera składa się pełen pakiet premium, oferujący luksusowe doznania dla kierowcy i pasażerów na przednim oraz tylnych fotelach. Komfort podróżowania został zapewniony, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii. Nowe, bądź udoskonalone funkcje obejmują:

  • Wygoda – centralny zamek z pilotem, miękkie domykanie drzwi z blokadą mocy, domykanie tylnej klapy, chłodziarka wewnątrz kabiny i elektronicznie monitorowany oraz obsługiwany hak;
  • High-endowe audio brytyjskiego producenta Meridian – ekskluzywne systemy dźwięku przestrzennego gwarantujące audiofilską jakość;
  • Wyświetlacze wysokiej rozdzielczości – cyfrowy, udoskonalony zestaw wskaźników i centralny 8-calowy ekran dotykowy z funkcją Dual-View;
  • Sterowanie głosem i łączność – zestaw umożliwiający połączenie z urządzeniami mobilnymi;
  • Klimatyzacja – całkowicie nowy, najlepszy w swojej klasie system czterostrefowej klimatyzacji oraz funkcja podgrzewania z możliwością zaprogramowania uruchamiania podczas postoju;
  • Luksusowe siedzenia – zmodernizowane i oferujące nowe funkcje, takie jak wielomodułowy masaż, nowy ekskluzywny pakiet Executive Class dla tylnych siedzeń;
  • Oświetlenie wnętrza – nowoczesne, subtelne oświetlenie ledowe umożliwiające dostosowanie schematu kolorów do nastroju kierowcy.

Nowy Range Rover dysponuje także szeroką gamą zaawansowanych technologicznie systemów wspomagających jazdę. Wśród nowych i ulepszonych funkcji znajduje się:

  • Dwukanałowy system Dynamic Response aktywnie kontrolujący nachylenie pojazdu oraz system Adaptive Dynamics ze stale zmiennym rozdzielaniem siły amortyzowania;
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy (Electric Power Assisted Steering), z systemem Park Assist – najnowocześniejszą technologią pomagającą kierowcom w parkowaniu w ciasnych ulicach miasta;
  • Adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control) – z nową funkcją Queue Assist, która pozwala systemowi na funkcjonowanie przy niskich prędkościach aż do pełnego zatrzymania się;
  • Inteligentne Hamowanie Awaryjne (Intelligent Emergency Braking), ze Wspomaganiem Hamowania Awaryjnego (Advanced Emergency Brake Assist), które pomaga kierowcy uniknąć kolizji w przypadku nagłego zwolnienia pojazdu poprzedzającego lub nagłego wjechania innego pojazdu na pas jezdni;
  • Monitorowanie Punktu Martwego (Blind Spot Monitoring) – z nową funkcją Wyczuwania Zbliżającego się Pojazdu, która wykrywa pojazdy szybko zbliżające się od tyłu;
  • Wykrywanie Przeszkód Podczas Cofania (Reverse Traffic Detection) – funkcja ta ostrzega kierowców o potencjalnych zderzeniach podczas cofania;
  • Regulowany Ogranicznik Prędkości (Adjustable Speed Limiter Device) pozwala kierowcy na ustawienie swojego własnego limitu prędkości maksymalnej;
  • >System kamer Surround Camera System– z funkcjami ułatwiającymi przejeżdżanie przez skrzyżowania o kształcie litery T, wspomagającym parkowanie tyłem z przyczepą oraz ułatwiającymi zaczepianie przyczepy na haku holowniczym.

Ceny nowego Range Rovera wynoszą od 477.500 zł za wersję 3,0 l HSE TDV6 do 676.500 zł za Range Rovera Autobiography z silnikiem 5,0 l Supercharged.