Rewolucyjne rozwiązania w nowym Range Roverze

Firma Land Rover zapowiedziała wprowadzenie Range Rovera jeszcze w 2012 roku. Czwarta generacja będzie najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym Land Roverem w historii marki. Znane są już szczegóły wyposażenia i osiągi tego przełomowego modelu.

Stylistyka nowego Range Rovera nieomylnie kojarzy się z kultowym modelem. Inżynierom Land Rovera zależało na zachowaniu charakterystycznych linii nadwozia, jednakże jego konstrukcja została opracowana całkowicie od podstaw. Range Rover jest zatem w całości nowym samochodem o doskonałych zdolnościach jezdnych. Wykonana z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie kadłubowa struktura, jest o 39% lżejsza niż stalowe nadwozie modelu trzeciej generacji, a mimo to, pozostaje ponadprzeciętnie wytrzymała. Kluczowym czynnikiem przy tworzeniu lekkiej architektury był sposób, w jaki różne rodzaje komponentów aluminiowych zostały wykorzystane i połączone. Zoptymalizowana struktura chroni pasażerów, dzięki wyjątkowo stabilnej ramie kabiny i stanowi sztywną platformę, gwarantującą doskonałą dynamikę, niższy poziom hałasu, a także wibracji.

W nowym Range Roverze zastosowano najnowocześniejsze systemy usprawniające jazdę w każdych warunkach, opracowane od podstaw, bądź udoskonalone w porównaniu z poprzednią wersją. Usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiło możliwości terenowe,. Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7° na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6°). Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest, stworzony przez Land Rovera, system Dynamic Response , aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.

Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response® 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Jego uzupełnienie stanowi szeroka gama technologii zwiększających osiągi i bezpieczeństwo, obejmujących m.in. systemy: kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, dynamicznej kontroli stabilności, wspomaganie ruszania pod górę, elektroniczną kontrolę trakcji oraz system zapobiegający przewróceniu się pojazdu.

„Nowy Range Rover zachowuje kluczowy, niepowtarzalny charakter pojazdu - wyjątkowe połączenie luksusu, osiągów i niezrównanych możliwości w każdym terenie. Jednak jego opracowane na nowo elementy rewolucyjnie lekkiej konstrukcji pozwoliły na polepszenie wrażeń z jazdy i uczynienie kolejnego kroku w kierunku najwyższego komfortu i doskonałych właściwości jezdnych” - powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover.

Nowy Range Rover zapewnia ponadprzeciętne osiągi i doskonałość jazdy dzięki uznanej gamie silników benzynowych i Diesla, z których wszystkie współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Stop / Start. Range Rovera napędzać będą jednostki: 3,0 l V6 Diesel, 4,4 l V8 Diesel oraz dwa silniki benzynowe: 5,0 l V8 i 5,0 l V8 z doładowaniem. Lekka platforma pojazdu wykonana z aluminium nie tylko pomogła znacznie poprawić osiągi, ale także umożliwiła zastosowanie po raz pierwszy w Range Roverze bardzo wydajnego silnika Diesla TDV6, o pojemności 3 litrów, mocy 258 KM i momencie obrotowym na poziomie 600 Nm. Wykorzystanie lekkiego TDV6 zamiast jego poprzednika TDV8 w połączeniu z ograniczeniami wagi nadwozia, pozwoliło obniżyć łączną masę samochodu o 420 kg. Kolejny silnik SDV8, który został skonstruowany specjalnie dla Range Rovera, w nowym modelu zyskał dodatkowe 9% mocy – teraz ma 339 KM oraz oferuje 700 Nm. Ten 4,4-litrowy Diesel przyspiesza Range Rovera od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, czyli aż o 1 sekundę szybciej niż ten sam silnik w poprzednim modelu. Natomiast flagowy, 5-litrowy LR-V8 z doładowaniem, pozwala rozpędzić od 0 do 100 km/h ważący 2330 kg samochód w jedyne 5,4 sekundy.

Zbudowanie pierwszego na świecie SUVa z aluminiową konstrukcją nadwozia było możliwe dzięki zainwestowaniu przez firmę Land Rover 370 milionów funtów w nową fabrykę Solihull, koło Birmingham w Wielkiej Brytanii, w której jest produkowany Range Rover. Czwarta generacja będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w 2012 roku, a pierwsze samochody wyjadą na drogi z początkiem 2013 roku.

Nowy Range Rover - Fakty i liczby
Całkowicie Nowy Range Rover - specyfikacja techniczna
Najważniejsze cechy czwartej generacji Range Rovera
Nowy Range Rover już jesienią 2012 roku

Zdjęcia: motorauthority.com

źródło: landrover.pl