Wymiana oprogramowania - testy empiryczne.

Przy pomocy urządzenia Performance Box firmy Racelogic sprawdziliśmy jak wpływa wymiana oprogramowania silnika urządzeniem diagnostycznym Autologic na rzeczywiste osiągi samochodu.

Pierwszy testy przeprowadziliśmy na Land Roverze Defender 2,4 z 2009 roku z fabrycznym przebiegiem ok. 4 tys km.
Samochód bez dodatkowego wyposażenia, posiadał opony 235/85 R16 General Graber M+S.
W czasie testu samochodzie znajdowały się dwie osoby + pełny bak.
Samochód zważono (bez osób) po teście z wynikiem 1760 kg.
Przeprowadzono kilka prób przyspieszenia na płaskim odcinku autostrady i porównano najlepsze wyniki przed i po tuningu.

Przed tuningiem Defender rozpędzał się od 0-100 km/h w czasie 15,8 s

a po tuningu w czasie 12,4 s

Przyspieszenie zmniejszyło się o 3,4 sekundy, czyli o 22 %.

Dodatkowym atutem wymiany oprogramowania w tym modelu jest zniesienie fabrycznej blokady ograniczenia prędkości do 130 km/h.

Po tuningu prędkość maksymalna wyniosła prawie 160 km/h!!!

Drugi test przeprowadzono w samochodzie Land Rover Discovery III TdV6 2,7 z 2005 roku.
Samochód z przebiegiem 180 tys.km, z wyposażeniem dodatkowym (zderzak ARB, wyciągarka, Safari Snorkel, uchwyt koła zapasowego, drugie koło zapasowe).
W czasie testu samochodzie znajdowały się dwie osoby + pełny bak. Opony standardowe.
Samochód zważono (bez osób) po teście z wynikiem 2640 kg.

Przed tuningiem Disco rozpędzało się od 0-100 km/h w czasie 13,2 s

a po tuningu w czasie 11,3 s

Przyspieszenie zmniejszyło się o 1,9 s, czyli o ponad 14 %.


Prędkość maksymalna pozostaje ograniczona fabrycznie do 190 km/h.
Dodatkowym atutem wymiany oprogramowania w TdV6 jest dużo łatwiejszy i płynny start zimnego silnika.

Zapraszamy do wymiany oprogramowania w Twoim samochodzie!!!