Dla tych, którym marzyła się jazda dwudrzwiowym Range Roverem i poczuli się rozczarowani decyzją o rezygnacji z rozpoczęcia produkcji luksusowego modelu SV Coupe, mamy dobrą wiadomość! Firma Niels Van Roij Design z Londynu, która zyskała rozgłos za sprawą autorskich projektów Tesli Model S w wersji kombi oraz zmodernizowanego modelu zasłużonej londyńskiej taksówki, postanowiła samodzielnie zrealizować projekt własnego Coupe, które otrzymało nazwę Aventum Coupe.
Budowa prototypu już się rozpoczęła i ma potrwać około 6 miesięcy. Niels Van Roij Design zapowiada skonstruowanie w sumie 100 egzemplarzy auta, co - jak łatwo policzyć - mogłoby zająć mu 50 lat, ale można mieć nadzieję, że w międzyczasie proces produkcji ulegnie wyraźnemu przyspieszeniu.
Dla angielskiej firmy sprawna realizacja przedsięwzięcia może być okazją do szybkiego wzbogacenia się, biorąc pod uwagę szacunkową cenę auta: od 275 do 375 tysięcy funtów, która uzależniona jest od zakresu przeróbek i stanu technicznego bazy. Przed rozpoczęciem prac wymagana jest wpłata 50 tysięcy funtów zaliczki. Co ciekawe, "niefabryczny" Range Rover Coupe miałby kosztować więcej niż model fabryczny, który był wstępnie wyceniany na 240 tysięcy funtów. Wzrost ceny wynika z konieczności ręcznego wykonania aluminiowego nadwozia i wyposażenia kabiny, która każdorazowo ma wyglądać inaczej, spełniając indywidualne oczekiwania klientów.
- Jesteśmy otwarci na propozycje – dla nas nie ma rzeczy niemożliwych: od polerowanego drewna, zindywidualizowanych emblematów po ręcznie tkaną tapicerkę - mówi Niels Van Roij, szef brytyjskiego studia, który czuje się osobiście odpowiedzialny za powodzenie całego przedsięwzięcia.
Produkowany od 1970 roku Range Rover jest wszakże ikoną brytyjskiego stylu prezentowaną na wystawie w Musée du Louvre jako dzieło sztuki użytkowej. Warto przy okazji przypomnieć, że choć oryginalny model miał bryłę dwudrzwiową, to jednak od 1981 roku dostępne już były tylko modele czterodrzwiowe.
Budzący ogromne zainteresowanie Range Rover SV Coupe wypadł z planów produkcyjnych Land Rovera w styczniu. Firma postanowiła skoncentrować się na rozwoju modeli bardziej dostępnych cenowo, które będą interesujące dla większej liczby klientów. Jednym z nich będzie nowy Defender, który ma zadebiutować jeszcze w tym roku.
Fot. Niels Van Roij Design