Land Rover, a właściwie od niedawna JLR, ciężko pracuje, aby Defender wpadł w oko jak największej liczbie klientów. Do wyboru daje im jednostki napędowe z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami, oraz dwu i czterodrzwiowe wersje nadwozia o różnych długościach: 90, 110 i 130. Nowością rocznika modelowego 2024 będzie wyposażenie 130 Outbound oraz 500-konny silnik V8.
Defender 130 wyróżnia się swoją długością, której celem było uzyskanie miejsca dla trzeciego rzędu siedzeń i zwiększenia pojemności ładunkową. Nowy wariant Outbound oferuje jednak tylko dwa rzędy siedzeń dla pięciu osób - brak trzeciego rzędu zaowocował bagażnikiem o pojemności 1 329 litrów, która po złożeniu drugiego rzędu rośnie do niebagatelnych 2 516 litrów. Niemal płaska podłoga bagażnika o długości 1,267 m (za drugim rzędem siedzeń) pozwala zabrać w podróż ponadprzeciętną ilość sprzętu biwakowego czy bagaży. Udogodnieniem jest gumowa mata podłogowa, która można złożyć na tylnym zderzaku, aby zwiększyć ochronę przed zarysowaniami, dodatkowe schowki i punkty zaczepienia oraz nowa siatka ładunkowa.
Pod zamontowanymi z boku auta akcesoriami znajduje się panel w kolorze nadwozia, który zastępuje szyby. To unikalny akcent, który odróżnia Outbounda od innych modeli 130. Dostępne kolory lakieru to Carpathian Grey, Fuji White, Eiger Gray i Santorini Black. Dwa ostatnie Land Rover oferuje z ochronną satynową folią za dodatkową opłatą. Standardem są lakierowane na czarno 20-calowe koła z oponami Goodyear Wrangler Duratrac All-Terrain. Opony całoroczne są dostępne bez dodatkowych opłat, a większe 22-calowe obręcze są opcjonalne, ale kosztują więcej i fabrycznie występują wyłącznie z oponami całorocznymi.
Każdy Outbound napędzany jest przez 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik o mocy 395 KM, wyposażony w elektryczne doładowanie i 48-woltowy system hybrydowy.
Oferta Defendera 130 poszerza się także o doładowany silnik 5.0 V8, który generując 500 KM i 610 Nm momentu obrotowego, pozwala potężnemu samochodowi osiągnąć „setkę” w zaledwie 5,7 sekundy. Widlasta ósemka dołączyła do sześciocylindrowych jednostek Ingenium P400 i D300, oferowanych dotąd w modelu 130.
Wersja V8 (nie) wyróżnia się dyskretnym wyglądem zewnętrznym. Samochód dostępny wyłącznie w kolorach Carpathian Grey lub Santorini Black ma cztery zewnętrzne rury wydechowe (znak rozpoznawczy V8), posiada przesuwany dach panoramiczny, oznaczenia V8 na zewnątrz, reflektory LED Matrix ze światłami do jazdy dziennej, przyciemniane tylne światła, przyciemniane szyby oraz 22-calowe obręcze ze stopów w kolorze Satin Dark Grey.
Defendery 130, zarówno Outbound, jak i V8, oferują zaawansowane technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Systemy te obejmują asystenta utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, asystenta parkowania i wiele innych, co sprawia, że każda wyprawa jest nie tylko pełna przygód, ale również bezpieczna.
Dla fanów Defendera, którzy wolą krótszy model 110, również dodano nową opcję silnika V8 o mocy 493 KM, która dołącza do oferowanego już silnika V8 o mocy 518 KM. „Sto dziesiątka” oferowana będzie w nowym pakietem wizualnym County, na który składają się grafiki w stylu retro oraz kontrastujące kolory dachu i klapy bagażnika, inspirowane oryginalnymi modelami Defender County (brawa należą się zwłaszcza białym, lakierowanym na wysoki połysk felgom stalowym).