search search

SKLEP ONLINE

Range Rover Classic 6,2 V8 – złoty interes

Range Rover Classic, którego produkcja zakończyła się w roku 1996 roku, to auto nie bez przyczyny nazywane ikoną motoryzacji. Nie oznacza to wcale, że dziś jest już skazane tylko, by pełnić rolę eksponatu muzealnego. Przekonuje o tym warsztat Chieftain Xtreme, który buduje na zamówienie klientów „nowoczesne” wersje „Klasyka”. Najnowsza propozycja Brytyjczyków zwala – dosłownie! – z nóg za sprawą 700-konnego silnika, który leciwego staruszka przemienił w rozpłomienionego sprintera.

 

chieftain

 

Mocarna jednostka została zapożyczona z oferty GM – to 6,2-litrowa widlasta „ósemka” o mocy 700 KM (522 kW), która pracuje w parze z 8-biegową skrzynią automatyczną. To diametralna różnica w porwaniu z oryginalnym zespołem napędowym, w skład którego wchodziła jednostka 3,9 V8 o mocy 135 KM i 4-biegowa skrzynia manualna.

Montaż nowego silnika był jednak tylko wisienką na torcie, jakim była metamorfoza całego auta. Łatwo się domyślić, że tak potężna moc wstrzyknięta w nieprzygotowany do tego szkielet, mogłaby doprowadzić do spektakularnej destrukcji pojazdu.

 

chieftain 02

 

Specjaliści z Chieftain Xtreme przebudowę Range Rovera rozpoczęli od przygotowania nowego, wzmocnionego podwozia, na dodatek wyposażonego w pełni niezależne, obniżone zawieszenie, które pozwala wykorzystać ogromny potencjał jednostki. Tradycyjne sztywne mosty mogłyby nie podałaś takiemu wzywaniu... Z tej samej przyczyny konieczne było również stworzenie nowego układu hamulcowego w oparciu o wyczynowe komponenty AP Racing.

Całość nakryta została odrestaurowanym w najdrobniejszym szczególe, 2-drzwiowym nadwoziem, w którym zmodernizowano przód i dodano poszerzenie błotników. Sportowego sznytu dodają mu umieszczone w progach końcówki wydechu.

 

chieftain 03

 

Range Rovery budowane są w Chieftain Xtreme na zamówienie, więc klienci mają możliwość pełnego wyboru wykończenia wnętrza – w ofercie firmy są m.in. drewniane dodatki, skóra czy przeszycia diamentową nicią.

Kosztu nabycia 700-konnego „Klasyka” firma póki co nie ujawnia, ale pewne jest, że jest znacznie wyższy od wyjściowej ceny podstawowych modeli firmy, która wynosi 147500 funtów (ponad 800 tys. zł).

 

Jak do nas trafić?