Mediolan to stolica mody i mekka projektantów z całego świata. Nic dziwnego, że to właśnie w stolicy Lombardii osiadł Francesco Reggiani specjalizujący się w przeróbkach i dokrawaniu... No właśnie, nie sukni ślubnych czy garniturów, lecz samochodów luksusowych marek, spośród których najbardziej upodobał sobie Land Rovery!
Firma Reggiani SSV może pochwalić się bogatym portfolio pojazdów produkowanych w systemie one-off. Oznacza to, że każdy egzemplarz auta jest unikatowy, „dokrojony” specjalnie do potrzeb konkretnego odbiorcy. Wiele projektów oczywiście nie opuściło stołu roboczego i wciąż czeka na inwestora gotowego złożyć zamówienie, ale to nie oznacza wcale, że firma istnieje tylko w świecie wirtualnym, czego dowodem jest choćby jej obecność na wystawach motoryzacyjnych.
Prace Reggianiego warto docenić z dwóch powodów, nie wchodząc przy tym w ogóle w ocenę ich estetyki, która – wiadomo – jednym przypadnie do gustu bardziej, innym mniej. Po pierwsze Włoch nie podąża utartymi schematami i potrafi zaproponować śmiałe, wręcz ekscentryczne rozwiązania. Range Rover w wersji roadster, pozbawiony dachu Defender o... 100-calowym rozstawie osi, sześciokołowy Discovery 3 czy kampery zbudowany na bazie Defendera (w wersjach 4 i 6-kołowej) to auta, obok których trudno przejść obojętnie. Kierowcy, którzy lubią się wyróżniać na drogach, zamawiając auto u Reggianiego na pewno mogliby poczuć się usatysfakcjonowani.
Drugim atutem włoskiej firmy są z góry przygotowane propozycje rozwiązań i konfiguracji technicznej pojazdów. Range Rover Sport Roadsport jak i Defender Roadster 110 dostępne są z silnikami o mocy rozpiętej w zakresie 250-650 koni mechanicznych (najmocniejszą z jednostek jest 7-litrowe V8 połączone z 6-biegową, sportową skrzynią), na kołach o rozmiarze od 18 do 24 cali. Defender Bus w wersji turystycznej bądź trekkingowej może być skonstruowany w oparciu o modele 110 i 130, oferując odpowiednio 8 lub 12 miejsc siedzących. Land Downtown 100 to tak naprawdę Land Rover Discovery 2 ze 100-calowym rozstawem obudowany panelami nadwozia... Defendera.
Francesco Reggiani deklaruje, że jego klienci mają stały dostęp do całego procesu budowy auta. Czas realizacji wynosi około 4 miesiące.