Strategia była przemyślana – Defender nowej generacji miał być sprzedawany już od kilku miesięcy, a żądni przygód klienci powinni właśnie wyruszać na wymarzone wakacje, rozkoszując się przyjemnością podróżowania nowym Land Roverem. Plany trzeba odłożyć na później, bo w salonach wciąż na próżno szukać nowych Defenderów, ale nic nie przeszkadza, by zacząć już kompletować off-roadową „wyprawkę”. Firma Autohome pochwaliła się właśnie namiotem dachowym zaprojektowanym specjalnie dla Nowego Defendera 110.
Autohome to działająca od połowy XX wieku firma specjalizująca się w produkcji namiotów dachowych, chętnie wykorzystywanych przez terenowych obieżyświatów na całym świecie. Ich zaletą jest prostota obsługi i praktyczność – rozłożenie namiotu zabiera zwykle tylko chwilę i pozwala łatwo zorganizować komfortowe miejsce noclegowe nawet z dala od cywilizacji.
Nowy Defender w zamierzeniu producenta ma kontynuować tradycję swojego legendarnego antenata i stać się jednym z najchętniej wybieranych przez klientów samochodów wyprawowych. Dedykowana „pałatka” na pewno będzie jego dodatkowym atutem.
Konstrukcja namiotu została opracowana z myślą o jego wieloletnim użytkowaniu w nie zawsze korzystnych warunkach terenowych. Gdy jest złożony, w czasie jazdy chroni go opływowa skorupa wykonana z włókna szklanego. Aby go rozłożyć, wystarczy otworzyć tylne zabezpieczenia, po czym skorupa sama się uniesie za pomocą wewnętrznych podnośników gazowych. Do środka można się dostać przez jedno z bocznych wejść, do którego prowadzi składana, aluminiowa drabinka. W ładne dni korzystać można z otwieranego tylnego okna umieszczonego w ścianie wykonanej z wodoodpornego, a jednocześnie oddychającego materiału AIRTEX. Na wyposażeniu znajduje się m.in. materac, trzy poduszki, wewnętrzne oświetlenie LED-owe, moskitiera oraz wspomniana drabinka, która w trakcie jazdy przewożona jest w worku pakunkowym wewnątrz kufra.
Namiot oferuje wygodne łoże o długości 2,3 metra i szerokości 1,3 metra, z półtorametrową przestrzenią nad głową (mierzoną w najwyższym punkcie). Po złożeniu zamienia się w aerodynamiczny kokon o wysokości tylko 33 cm, który nie zaburza stabilności pojazdu (jego waga wynosi 64 kg) i ma tylko nieznacznie podnosić zużycie paliwa.
Zamówienia można już składać na stronie Autohome, a docelowo oferować go będą również dilerzy Land Rovera. Cena wynosi 3760 Euro. Fot. Land Rover, Autohome